مدرسۀ نویسندگی خلاق ایدۀ داستان

اخبار دوره ها و نشست های اصلی و آزاد، نام نویسی آنی، ارسال نوشته های هنرجویان و مطالب مرتبط با مدرسه

توشۀ معرفی شده بیل گیتس، برای فصل تابستان

 

موضوع مطلب: بیل گیتس، 5 کتاب را برای فصل تابستان معرفی کرد...!!

خوانش در نهایت 5 دقیقه | تجربه کردن برای هزار امروز و فردا

(این تولید محتوا، اختصاصی بوده و حاصل دسترنج تیم تولید محتوای ایدۀ داستان است.)

 

بیل گیتس به طور سنتی فهرستی از کتاب ‌های تابستانی تهیه کرد و بلافاصله هشدار داد که توصیه‌های او دور از مطالعه‌ی سبک است. در این فهرست کتاب هایی در مورد (نابرابری) جنسیتی، قطبی شدن سیاسی، تغییرات آب و هوایی و این حقیقت تلخ وجود دارد که زندگی هرگز آنطور که ما در جوانی برنامه ریزی می کنیم پیش نمی رود... بیل می داند چگونه تشویق کند؛ اما لیست واقعا خوب است:

 

  1. استرانگ / نائومی آلدرمن

کتابی که گیتس توسط دخترش توصیه شده بود بر او تأثیر گذاشت و او آن را در وهله اول قرار داد. ایده کتاب به یک فانتزی ساده می رسد: اگر زنان از نظر جسمی به "جنس قوی تر" تبدیل شوند و توانایی ضربه زدن از انگشت را به دست آورند، چه اتفاقی برای جهان خواهد افتاد. من در مورد "نیرو" در سال 2020 اینجا نوشتم.

 

2. چرا قطبی شد / ازرا کلاین

ازرا کلاین، روزنامه نگار و تحلیلگر، در مورد تقسیم سیاست و جامعه آمریکا به دو اردوگاه جمهوری خواهان و دموکرات ها صحبت می کند. این قطبی‌سازی، اگرچه به خوبی پایه‌گذاری شده است، به مشکلات حل‌ناپذیری منجر شده است.

 

  1. بزرگراه لینکلن / آمور تولز

در سال 1954 دو برادر از نبراسکا به کالیفرنیا رفتند تا به دنبال مادرشان بگردند. سفر آنها طبق برنامه پیش نمی رود، گویی نشان می دهد که سفرهای شخصی ما هرگز آنقدر خطی و قابل پیش بینی نیست که ما دوست داریم.

 

  1. وزارت آینده نوشته کیم استنلی رابینسون

Geist  در مورد مسائل آب و هوایی نگران است، بنابراین او این کتاب را توصیه می کند. به دلیل تغییرات آب و هوایی و محیطی، بشریت در سال 2025 تصمیم گرفت تا سازمانی را برای محافظت از سیاره و همه ساکنان آن تأسیس کند - وزارت آینده. اما، مانند هر وزارتخانه دیگری، به سرعت گرفتار تمام رذایل ممکن شد.

 

  1. جهان واقعا چگونه کار می کند / واسلاو اسمیل

اسمیل یک دانشمند، یکی از 100 متفکر تأثیرگذار روی کره زمین بر اساس مجله سیاست خارجی در سال 2010، نویسنده صدها کتاب و مقاله و نویسنده مورد علاقه گیتس است. این کتاب بر خلاف سایر آثار اسمیل، برای مخاطبان گسترده ای نوشته شده است، برای هرکسی که علاقه مند است زندگی چگونه کار می کند و چه نیروهایی بر آن تأثیر می گذارد.

 


تیم تحریریۀ کانال و مدرسۀ ایدۀ داستان

T.me:/ideh_dastan


 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
در این وبلاگ، اخبار کلی، دوره های اصلی و آزاد، خط نوشته های هنرجویان پرتلاش و سایر مطالب مرتبط با مدرسۀ خلاق ایدۀ داستان درج و ارسال می شود؛ امکان ثبت نام زودهنگام از طریق شناسۀ تلگرامی، گفتگوی آنلاین و شماره تماس وجود دارد.
دورۀ اصلی مدرسه، با مصاحبه و فرصت استعدادیابی نوشتاری انجام خواهد شد و کم و کیف آن از طریق روابط عمومی و پس از قطعیت ثبت نام، به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.
زیرنظر: امیر نمازی | آموزگار نویسندگی خلاق و تکنیکی (وبلاگ معلم اول) (پیج اینستاگرام) (کانال ایدۀ داستان) تمامی حقوق برای مدرسۀ نویسندگی خلاق ایدۀ داستان محفوظ است